zondag 13 oktober 2019

op stap



Twee blozende appeltjes gingen op stap 😄


Joke kwam op bezoek en ik nam haar mee naar een mooi hoekje van Deinze
Het sas met omgeving en de Maaigemdijk


Het sas bestond al in 1876 en was toen een houten ophaalbrug
In 1896 werd ze vervangen door de huidige T-vormige ijzeren brug
In het sasmeesterhuis bevindt zich een mini-cafeetje
en een museum van allerhande scheepsattributen, maritieme schilderijen
en authentieke documenten uit de tijd van de binnenvaart op de Leie.
De opa van schrijver Hugo Claus was er ooit ook sasmeester.





De Maaigemdijk loopt langs de Oude Leiearm
Ik postte er al vaker over hé






In een volgend postje stappen we verder



19 opmerkingen:

  1. Via mijn gsm kan ik wel reageren oef...een beetje onhandig maar ja...
    Twee blozende appeltjes haha...
    Ik herbeleef de wandeling opnieuw, heb er echt van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, tof voor jullie ! En een lekkere hap... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-) met Joke ben je in erg goeie handen An,
    dat zit wel snor, ik voel me ook een blozend appelke, kijk uit naar jullie volgende stapperij of happerij... want ook dat hoort erbij :-) kom maar eens samen hier naartoe :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jazeker, ze reed ons veilig rond ook :-)
      wie weet Dien, als de dagen langer zijn en we beiden in form zijn, al is het tot ergens halfweg, het zal wel eens passen

      Verwijderen
  4. die blozende appeltjes zetten we wel op het verkeerde been

    een mooie wandeling en bijzonder mooi in beeld gebracht

    fijne avond An

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi tochtje met lekkers...!
    Dat is altijd goed voor de mens...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om zo te blozen, zie ik daar hartige taart... zo lekker.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig omgeving om te wandelen. Dan zie je ook van alles. Het was geslaagde dag geweest met Joke. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi An.

    Prachtig gebied en hele mooie foto's heb je gemaakt An.
    Super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dit toch een mooie plekje
    Volgende keer stap ik weer mee, maar eerst die laatste lekkere foto`s oppeuzelen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het is altijd leuk om daar te wandelen en te fotograferen, Fotorantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke foto van die bozende appeltjes. Letterlijk: om rauw in te bijten (-:
    En die foto van de ijzeren brug eronder, zo mooi. Maar België ís mooi! Jarenlang maakten Man en ik Vlaanderen onveilig op de fiets. Die gezellige cafés waar we koffie hebben gedronken.
    Prachtige foto's van een prachtig landschap. Ik heb even naast jullie gelopen...
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is niet lang geleden dat ik hier voorbij kwam, wel dat ik een reactie achter liet.
    Helaas ontbreekt me dikwijls de tijd daarvoor, zoals ook op mijn blog staat, druk in real life. En zoals het staat hier "Het leven is als …. "
    Ik zal helaas nog minder in blogland aanwezig zijn en de gespinsels …. ???? ook die zullen minder staan volgend jaar.

    Maar ik zeg altijd "Geen vaarwel, maar tot ziens de volgende keer".

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit echt genieten, Antje... jullie ook natuurlijk 😁
    Prachtig verslag en heerlijke foto's !!
    Lieve geniet-groetjes, Anna 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat lijkt me daar een zalige omgeving om te wandel/fotograferen.
    Mooie foto's heb je weer An !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vooral die blozende appeltjes vind ik steengoed hahahahaha...
    Prachtig om te zien en hele gave foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!