maandag 10 februari 2020

focussen



Deze drie op een rij hadden een missie
ze waren in de ban van de reiger-ooievaarsboom,
gans het jaar door zijn er bewoners
Momenteel zag ik enkel reigers in de boom,
al zitten in het park meerdere ooievaars, zelfs in de winter

Eigenlijk was mijn missie de ijsvogel die ik onlangs zag aan de waterkant
maar ik zocht tevergeefs, zelfs de hoogvliegende reiger kon er mij geen aanwijzen 😉



Maar de reigers waren een mooie afleiding
het was nodig na een wel heel erge emo-donderdag

(begrafenis van de zus van ma'tje en dan kwam alles terug boven en sloeg hard toe)

Uit ondervinding weet ik dat de natuur
en focussen op foto's nemen reddding brengt om het hoofd leeg te maken
En al zag ik dan geen ijsvogel, met de reigers en de eendjes was ik ook al tevreden









16 opmerkingen:

  1. Anneke wat een geweldige foto's! Fijn dat je je hoofd kon leeg maken en met deze mooie ooievaars en andere vogels, eendjes, moet dat lukken! Prachtig! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach An toch, ja die herinneringen komen dan ook weer vol binnen hé,
    het heeft tijd nodig, dat is je vriend nu... je foto's zijn prachtig mooi,
    die mannen hadden er duidelijk zin in, wat een toeters hé :-) blij dat ik daar vanaf ben :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kan ik geloven, zo'n zwaar materiaal meesleuren, heb ik nooit gehad, zou nooit ver geraakt zijn :-)

      Verwijderen
  3. Ach, sterkte An...!
    Fijn dat je een goede dag had en mooie foto's kon maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zouden hun foto's zoveel beter zijn dan de jouwe ? 'k Denk het niet...
    Lieve omarming en een extra zoen,
    Lies.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh meid toch.. weet precies wat je bedoelt.. heb dat ook gehad.. de eerste uitvaart ná die van míjn moeder. Het stomme was dat dat van een best nog jonge man was, de broer van één van onze beste vrienden, die ik maar heel oppervlakkig kende.. we gingen gewoon onze vriend en zijn vrouw steunen. Moest ik me daar toch húilen enórm en ik kon niet meer stoppen..! Ik geneerde me.. dacht dat de mensen zouden denken dat ik iets met die man gehad had of zo.. echt erg zoals de emoties boven kwamen. Was puur het afscheid van m'n moeder dat weer boven kwam. Had toen ook wel vogels willen gaan fotograferen.. en het was nog wel in Alphen aan de Rijn, waar het bekende vogelpark Avifauna is hehe. Ben blij dat het jou geholpen heeft jezelf weer een beetje onder controle te krijgen hoor.. en je foto's zijn schitterend geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo herkenbaar, was zo lastig, en eens ik begin dan is het moeilijk te stoppen, liep ik voor de rest van de dag zo emotioneel dat ik bij ieder woord van de familie dan weer begon, t beste was mij wat proberen af te sluiten

      Verwijderen
    2. Ja, werkelijk álles triggert het dan weer hè, lieve begrijpende woorden van weer andere vrienden toen we al aan de koffie zaten.. het blééf maar stromen, echt genant. Ook al verzekerde iedereen me dus dat ze het begrepen, ik was toch blij dat we weer in de auto zaten later.

      Verwijderen
  6. Hele mooie foto's An. En heel goed te begrijpen dat het verdriet en gemis volop bovenkomen.
    Warme knuffel. Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is altijd een droevig moment als weer van iemand afscheid moet nemen. Maar je hebt hele mooie foto's gemaakt en ook hier in de omgeving van Avelingen west zaten veel reigers in de bomen en die hadden het behoorlijk zwaar met de stormwind.Men mag op de dijk niet parkeren maar ik heb ze wel gezien toen we er voorbij reden toen we naar de bouwmarkt gingen. De laatste foto- Kuifeend Athya fuligula vond ik supermooi. Want die zie je hier bijna niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. afleiding kan dan helpen.
    Mooi vastgelegd de vogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat is heftig zo kort na elkaar.
    Maar je afleidingsmissie is zéér goed geslaagd. Top foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi An.

    Mooie Eenden, maar de reigers zijn top.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat afleiding die moeder natuur geeft kan veel goed maken hé ?
    Maar wat een enorme toeters hebben die fotografen daar op hun camera staan ! Daar zou ik niet graag een halve dag mee rondzeulen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. afleiding kan helpen bij een verlies An

    en wat je ons toont is "schitterend "

    fijne avond



    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha An,iemand moeten missen zet je zo maar niet even aan de kant.
    Fijn dat je foto,s kunt maken,op je wandel tocht en niet zo maar
    ze zijn top!!prachtig zo,n reiger te zien vliegen,ook zo in de boom.
    heb ik nog nooit gezien,wel een enkele bij mijn vijver
    wel mooi maar minder voor de vissen.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!