zaterdag 22 februari 2020

tegemoet komen


Elkaar tegemoet komen, dat deden Joke en ik
Zij een uurtje rijden en ik een uurtje treinen
De samensmelting 😉 was in Buggenhout
meer bepaald het Buggenhoutbos
waar we eerst de kapel verkenden en een hapje aten




De fraaie barokke kapel werd gebouwd in 1505.
Jacoba van Heffene bouwde de boskapel ter herinnering aan haar man
jonker Jan de Rycke die bij een jachtpartij in het bos werd gedood door een everzwijn.


De kapel staat in het bos waar er ook nog een kruisweg is
met talrijke kapelletjes verborgen achter struiken en bomen.




13 opmerkingen:

  1. Je maakte er weer zoiets mooi van Tekst en foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, leuk weer een blogontmoeting van twee top-fotografes.. wij kunnen dus weer op en top meegenieten van de uitstap naar het Buggenhoutbos! :-) (met hopelijk weinig everzwijnen om tegen te komen, want die blijken gevaarlijk te zijn hè..! haha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ikke toch niet, topfotografe, ik doe maar wat
      maar toch bedankt

      Verwijderen
    2. Jawel! niet zo bescheiden.. allebéi! :-)

      Verwijderen
  3. Mooi An, dat was vast weer een hele gezellige dag...!
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel fijn dagje, veronderstel ik !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi An.

    Super mooi van binnen en van buiten.
    Prachtige foto's heb je kunnen maken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 2 toffe dames samen daar kan niks van komen als mooi weer :-)

    gaaf om te zien An
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een voor mij bekende kapel...An

    maar waar ik altijd voor een gesloten deur sta

    everzwijnen in Buggenhoutbos ..

    ik kijk wel uit

    een knap logje An

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. An je hebt het mooi weergeven,een gezellig dagje uit
    waar van wij mee mogen genieten.
    mooi in woord en beeld zo als we gewend zijn.
    groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig kapelletje met hele mooie items zie ik wel
    Leuk dat jullie het zo hebben afgesproken en elkaar tegemoet reden :-)
    Dit kapelletje is echt heel erg mooi en ik ben ook blij het op deze manier te kunnen zien :-0

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De bos kapel... elke kunstschilder van Brabant heeft ze geschilderd denk ik :-)
    Daar gaan we nog heel regelmatig fietsen in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!