zaterdag 16 mei 2020

ze zijn er!



De Canadese kuikentjes zijn er!!
Maar wees gerust ik bleef goed op afstand
Inzoomen en dan de foto's croppen zodat ze toch beetje zichtbaar zijn


Ga alleszins nooit in struiken en bomen op zoek naar een of ander nest
Laat vogels e.d. met rust!
Deze ganzen maakten dit nest wel op een heel open plaats en naast een wandelpad
Ik loop er altijd met een grote bocht om heen om ze niet te storen
maar het is moeilijk om als fotoliefhebber dan geen foto's te nemen
En toen ik nog eens inzoomde merkte ik dat de eieren gebroken waren
Met het blote oog kon ik van ver die kopjes alleszins niet zien


Of er uit alle vijf de eieren een kuikentje kwam weet ik ook niet
maar het ziet er dus goed uit, ze hebben niet afgezien van de koude wind
Wel hoop ik nu dat ze niet als voedsel dienen voor de ooievaars en reigers
die hun jongen aan het voeden zijn
Deze kuikentjes zitten veel te open en bloot,
dat wordt dus echt oppassen geblazen voor de ouders











16 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige kuikentjes reeks
    Prachtige foto's heb je gemaakt.
    Top

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo An ze zullen je goede raad dan toch opgevolgd hebben. Heel mooi om zien dat jonge leven �� maar idd nu een goede raad aan wandelaars is dat ze bij t nemen v fotos het nest niet mogen verstoren. Jammer genoeg kan je die raad niet doorgeven aan de reigers nzo ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Unieke foto's! Ó zó vertederend mooi!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is uniek Anneke! Zoiets zag ik nog nooit. Ontroerend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw.. jij moet toch wel een goede camera hebben, dat je zo ver ingezoomd zulke mooie foto's kon maken!
    Ik hoop met je mee dat de reigers en de ooievaars ( en wat dacht je van meeuwen..? die jagen hier constant op de meerkoetkuikens!) ze niet te pakken krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend vastgelegd An...!
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi dat je het zo kan beleven.
    Dankjewel voor het delen, heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi An.

    Dit is super.
    Wat een leuke koppies.
    Mooie foto's heb je kunnen maken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt heel mooie foto's gemaakt van de ganzen kraamkamer !
    Een lang zoombereik is soms heel handig hé ?
    hopelijk worden de kuikens geen prooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi en bijzonder, Antje !!
    Hier kan ik wel uren naar kijken... die laatste foto... dat koppie nog een beetje nat, maar bijna droog... zo guitig !!
    Lieve geniet groetjes, Anna :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig om met een camera vanop afstand zo mooi te kunnen foto's nemen. Misschien moet ik het toch ook eens overwegen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De canadese ganzen in Brielmeersen leggen hun eieren vaak in de buurt van een wandelpad. De ouders kunnen dan soms erg agressief uit de hoek komen als je als wandelaar wat te dicht nadert. Maar deze kersverse kuikentjes staan wel aan heel wat gevaren bloot. De natuur is mooi, maar soms ook meedogenloos.
    Dit is een heel mooie fotoreeks, Fotorantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een top-reeks An !!

    en die laatste foto is 5* waard

    mijn complimenten hiervoor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhhhhhhhh.....wat geweldig Anneke 😀
    En wat mooi dat je daar foto's van kon maken zonder alles te verstoren.
    Dat vind ik ook echt heel tof van je want er zijn erbij!!!!!
    Echt super deze foto's en ik smelt helemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve An, morgen stop ik met Spijkerbed! Dank voor je trouw...

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!