zondag 25 oktober 2020

iets goeds



of was het iets euhm minder goed, dat vroeg ik me wel af toen iemand 
ooit reageerde dat hij een phil bosmansgevoel kreeg op m'n blog 😁

Deze week las ik ergens een gedicht van deze schrijvende pater
 wel passend in de nu moeilijke coronatijden
waar iedereen er z'n eigen mening over heeft/geeft
en velen hun frustraties ventileren door anderen te beledigen,
vooral op sociale media dan,
niet dat dat iets veranderd aan de situatie, 
daar trekt het virus zich niks van aan, die gaat z'n eigen gangetje
Dus hoe je ook over de maatregelen denkt, 
blijf voorzichtig, om jezelf en anderen te beschermen


zou niet de wereld beter zijn 
als iedereen die ik ontmoet zou zeggen, 
en dan spontaan, zomaar ineens; 
“ik weet iets goeds van jou!” 


 zou het niet fantastisch heerlijk zijn 
als elke handdruk zeggen zou 
van harte en ook echt gemeend; 
“zeg joh, ik weet iets goeds van jou.” 


zou het leven niet blijer zijn 
als men ’t goede steeds prijzen zou? 
want eerlijk, naast al het kwaad, 
is er zoveel goeds in mij en jou. 


 zou ’t niet eens een fijne houding zijn 
als iedereen zo denken zou. 
jij weet een beetje goed van mij 
en ik, ik weet iets goeds van jou! 

 phil bosmans


Bij deze wil ik iedereen nog eens bedanken
voor al de reacties door de jaren heen
en het blijven proberen om te reageren zelfs als 'blogger' het jullie moeilijk maakt
Bij sommige wordpressbloggers (zoals Natuurfrek3) dan verdwijnt mijn reactie in space  of waar dan ook, 
ik ben er wel maar je ziet mij blijkbaar niet ;-)




20 opmerkingen:

  1. Gelukkig kan ik wel kijken en genieten van je log.
    Dus... je log is geweldig goed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een prachtig en motiverend logje An

    fijne zondag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil heel graag iets goeds van/tegen jou zeggen! Je foto's zijn PARELTJES. Ze maken deze grijze zondag fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog klein PSje, die bomen in de mist wil ik hier zo in mijn living een mooi plaatsje geven, uitvergroot. Mysterieus prachtig, een prachtig mysterie.

      Verwijderen
  4. Ik probeer al m'n hele leven juist de góéde dingen in een mens te zien.. ook al heeft iemand vervelende trekjes, er is ook altijd wel wat goeds te vinden. De laatste tijd echter valt het me zwaar.. kan héél slecht tegen dat egoïstische van het nu.
    Dan zijn dit soort gedichten, van Phil Bosmans of Hans Bouma, die kan dat ook zo mooi, juist heel erg goed om je weer op het juiste spoor te zetten. Ik ben niet religieus en of het een pater was kan me dus niet schelen.. dit is toch gewoon hartstikke mooi, om zó naar de dingen te kijken? Het zóú toch ook hartstikke fijn zijn als men eens stopte met dat eeuwige geroddel en eens iets góéds zei over een ander?
    Van jou kan ik niks slechts schrijven An.. niet alleen je foto's, ook deze weer, zijn geweldig, maar volgens mij ben jij ook een heel lief en meelevend persoon.. voila! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niemand is perfect hé, we kunnen alleen maar ons best doen en vaak zit het ook wel een beetje in de genen vermoed ik
      Net zoals jij ook altijd mee leeft met iedereen, zo voel ik ook altijd mee met een ander z'n pijn

      Verwijderen
  5. Hallo An, Wat een supermooi foto's en zeker de druppels die als een soort slinger daar hangen. Maar ook de bomen in de mist vond ik heel mooi. Heb genoten van de woorden die je eronder schreef. Heb vele boekjes van hem die ik ook altijd met plezier leest. En heb ook weleens meegemaakt dat ik ergens een reactie had gezet en deze dag later weg waren. Maak niet uit want ik weet dat ik had gereageerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verwijder alleszins nooit reacties, 't zal het spook van blogland zijn 😊

      Verwijderen
  6. 't zijn die blog providers die niet overeen komen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi An.

    In nare en bizarre tijden probeer ik mij vast te houden aan het mooie in de natuur.
    En te genieten van de mooie foto's van de blogs die ik bezoek.
    Zo geniet ik altijd van jouw mooie foto's zoals nu ook, het Roodborstje is schitterend.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi an, ja we moeten positief met elkaar blijven he ☺ dat gevoel heb ik heeeeeel erg sterk , we laten de corona ons niet kisten ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Blog An.
    Wat foto's beterft maar ook de tekst.
    Laten we vooral het mooie blijven zien en niet alles negatief maar positief benaderen en benoemen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi An.
    Vandaag gewandeld in het bos, zo mooi.
    Het is er "gewoon" nog...

    Groetjes,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, én foto's, én tekst!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De woordjes van Phil Bosmans zijn helende pleistertjes voor de ziel vind ik.
    Tekst én beeld vormen een heel mooi geheel !
    Dikke merci om mijn blogje terloops te vernoemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wie weet gaan er nieuwe bezoekers langs die dan ook van je prachtige foto's kunnen genieten

      Verwijderen
  13. Schitterend An, in woord en beeld...!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goh, ik weet veel goeds over jou Fotorantje. Bijvoorbeeld dat je heel mooie, stemmige foto's kan maken. Zoals ook weer deze foto's daar een bewijs van zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!