dinsdag 27 oktober 2020

vrienden



Hier op de blog blijven het beetje blaadjes en paddenstoelen
treinen vermijd ik nu, misschien nog eens na de herfstvakantie
Maar als je het blogvirus hebt en het ook je afleiding is , 
wil je toch iets in elkaar steken en posten
De enige plaats waar ik geraak is dus de brielmeersen (provinciaal domein)
altijd wel iets te zien natuurlijk, al blijft het beetje hetzelfde
De bomen zijn nu de enigen die ik aanspreek



vrienden zijn het
bomen
die gesprekken met je voeren 
je gedachten laten gaan 
als hun bladeren het licht laten schommelen



het zijn je vrienden
bomen
hun schaduw leggen ze als een arm om je heen
 als je al-een wilt zijn en 
niet alleen wilt zijn 

 marcel vyt





16 opmerkingen:

  1. Hoe dan ook An, jouw foto's blijven mooi...!
    Pas goed op jezelf en be save.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is niks mis met blaadjes en paddenstoelen. en al helemáál niet als ze zo prachtig op de foto gezet worden. Zo'n domein is ook nooit hetzelfde.. elk seizoen is het er weer anders en maak je ook andere foto's. Dus het is sowieso genieten hier.
    Blijf maar veilig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi hoor An, spijtig dat je niet verder komt door dat stomme virus, maar ik vind bomen en hun bladeren héél intrigerend, en zou elk blaadje wel vast willen leggen op foto :-)

    genoten weer ,
    dat webvriendje
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie zin: "Als je al-een wilt zijn en niet alleen wilt zijn."
    Die eerste foto! Magnifiek. Ik houd van Amerikaanse eiken. Het blad is zo mooi. Bomen reken ik inderdaad tot mijn vrienden...
    Het is ronduit kudt dat virus. Zelfs een treinreis om de vrije natuur in te trekken is soms niet te doen. Ik vind het jammer voor je. Toch ben ik je foto's nog steeds niet beu. Telkens weet je ons weer te verrassen. Nu weer in combinatie met het gedicht.
    Geef de moed niet op, An! Courage, hoor.
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi An.

    Mooie bomen en mooi de verkleurende bladeren.
    Mooie foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is genieten An al die gekleurde blaadjes aan en van de bomen.

    Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op die manier leven we hier ook An, geen reisjes, geen openbaar vervoer, boodschappen max 1x per week, een bubbel van 4 mensen. Een mondmasker moeten we hier altijd dragen als we buitengaan. Er is naast ons een lagere school en omdat er een wet is die ons verplicht het mondmasker te dragen in een straal van 100 rond een sckhool...Maar kom, het is allemaal nog best te doen, je raakt alles gewoon op de duur, maar i zal heel blij zijn als het vaccin er komt :-)
    Jij mag zeker nog een paar keer naar de Brielmeersen gaan, je herfst close ups vind ik schitterend ! Heel mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ook mondmasker verplicht van als je buiten komt, maar in het park doe ik het af om de goede lucht te kunnen inademen, ik ga als er bijna geen volk is 😊

      Verwijderen
  8. Met jouw foto's wordt elk plekje prachtig. De herfstkleuren zijn nu talrijk, met een snuifje zon erbij zou het nog mooier worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doe maar 'de Brielmeersen'! 'k Blijf meegenieten!
    Lie(f)s.
    @De eerste treinticketjes (Hello Belgium!) zijn bijna waardeloos...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja oktober hebben we al niet kunnen gebruiken en november zal ook niks worden

      Verwijderen
  10. Knappe foto's uit de brielmeersen An...

    Het virus beperkt onze mogelijkheden en ook ik blijf in de onmiddellijke omgeving.

    Geen openbaar vervoer enz

    voorlopig zit er weinig anders op

    prettige avond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige herfstfoto's An, ook ik blijf maar in mijn kot voorlopig. Hopelijk krijgen we die coronahorror op redelijke termijn onder controle, ik moet bekennen dat ik het vrij zwart inzie. Die controle dan he!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel sfeervolle herfstfoto's Fotorantje. De bomen hebben speciaal voor jou hun mooiste herftplunje aangetrokken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi An, hier is het niet veel anders hoor.
    Ik werk nog altijd maar naast het werk heb ik het gevoel op een postzegel te leven.
    Prachtige foto's van je vrienden, deze vrienden zijn ook nog eens de longen van onze aarde.
    Dus zeker in deze Corona tijd moeten we onze longen en dus ook onze vrienden koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In de natuur kunnen we gelukkig nog terecht An,
    en ik hou van deze kleuren van de herfst.
    Een prachtig beeld heb je hier alten zien van de verschillende kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!