zondag 20 augustus 2023

boeiend


Buiten en in de serres van de Gentse Plantentuin staat alles dicht bijeen
zodat het fotograferen van individuele plantjes mij niet zo goed lukt
Maar we geven onze ogen des te meer goed de kost, 
boeiend om alles te zien wat daar groeit en bloeit
Al zagen we vast nog niet alles, er is daar oa ook nog een museum
Zeker nog een bezoekje waard
want je kan er zomaar vrij en gratis binnen in de Plantentuin
En zei ik al dat het dicht bij het station is?


Nepenthes alata - Filippijnen - vleesetend

links:: Heliconia rostrata tropisch W Zuid-Amerika 
rechts: Etlingera - Salomonscepter

En toen was het tijd om de honger te gaan stillen
Wij hadden weer een mooi en gezellig (half) dagje en zagen veel speciale dingen


12 opmerkingen:

  1. Gratis toegang dan nog..!! én vlakbij het station? ik moet weer es naar Gent..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boeiend -> da's zeker, Antje, en gezellig -> altijd met jou!
    Knap logje!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was genieten, wij kunnen ook zo genieten van bloemen - gr Lili

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben daar vorig jaar ook geweest, echt wel de moeite he 👍 fijn om t hier nog es door jouw foto's terug te zien - Erna V R

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie, soms, exotische planten. Kan me voorstellen dat je hierna trek kreeg in lekkere dingen. Mooi gefliepst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. knappe foto's An

    wat daar toch niet eenvoudig was

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat groeit en bloeit is altijd boeiend. Het is wel een kunst er mooie foto's van te maken, en dat kun jij! Zelfs de vetplantjes zijn leuk. Logisch dat je er trek van kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleuren in z'n geheel. Het heeft me weer nieuwe ideeën gebracht en voor ons niet zo heel ver hier vandaan. Vetplantjes heb ik zelf ook graag hier in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt er de sfeer wel super ingebracht. Ik voel me meegenomen in de tuin. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooie fotos en ja boeiend is het gewis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh knappe foto's van de plantentuin in Gent. Twee jaar geleden ben ik daar ook geweest. Het is zeer boeiend om daar rond te lopen. Maar niet altijd gemakkelijk om er te fotograferen. Maar jou is het alleszins goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig .Ik wist niet dat hij dicht bij station lag. Dat moet ik onthouden als ik nog eens naar Gent kom

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!