dinsdag 22 augustus 2023

opzij opzij

Een zonovergoten Deinze was er zondag helemaal klaar voor
De redding was ook nabij...
...voor de 9e City Triathlon
Met een zwemparcours in de Leie en een fiets- en loopparcours langs de Leie
Naast de sprint triatlon (750/20/5) ook een 86 triathlon (1000/75/10). 
De long distance triathlon van Deinze is de enige echte City Triathlon van de reeks.

De atleten maken zich klaar, misschien wel voor om het elegantst in de Leie springen
Verzamelen in afwachting van het startschot,


Ik schrik maar de atleten schieten in gang

Hier worden de zwemmers uit het water geholpen...
en rennen naar hun fiets...
waar schoenen en fiets geduldig staan te wachten


(op de achtergrond de nieuwe appartementen die op de site van de bloemmolens gekomen zijn,
hoe het was zie je hier)
Pas over de witte streep mogen ze de fiets op, 
en daar wordt streng over gewaakt door de 'halve dame' hier links

Sommige atleten doen hun schoenen aan bij de verzamelplaats van de fietsen
Anderen hebben hun schoenen al vastgeklikt op de pedalen
en proberen al rijdend hun schoenen aan te doen, 
wat zo te zien voor niemand vlot verloopt
Tijdwinst levert dit volgens mij niet als ik ze zie sukkelen om in hun schoenen te geraken

Na het fietsen volgde dan het lopen maar daar heb ik niet op gewacht
Het werd me toch wat te warm
Het verdere zweten liet ik aan de atleten over 😉

14 opmerkingen:

  1. Sportief dat je verslag hebt gedaan van deze vermoeiende sport, ik doe het je niet na! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap niet dat die sporters in hoogzomer in zo'n heel neopreen pak gaan zwemmen..! had ik niet verwacht eigenlijk.. maar het zal wel ergens goed voor zijn zeker? Die tijdwinst van die vastgeklikte schoenen lijkt mij óók nihil hehe. Wél een mooi sportevenement.. ik doe het ze niet na! :-) Prachtig verslag ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier even proberen want ik 'kan niet publiceren'...
      'Coole' reportage!
      Lie(f)s.

      Verwijderen
  3. Een zeer knappe reportage! Schitterend hoe je hier de wedstrijd kan volgen. Geweldig wat ze doen in die sport. Knap geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi An.

    Mooie foto's van deze sportieve mensen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar heb je toch even een prachtige fotoreportage van gemaakt. 👍Zal zo in de krant kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi fotoverslag van dit evenement.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een bijzondere kijk op op dat sportieve gebeuren An

    je voorlaatste foto, vind ik veelzeggend

    een knap en origineel logje

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha: De redding was nabij.
    Fietsend mijn schoenen aantrekken, ik wil er niet aan denken.
    Wat een geweldige reportage, An. Sportief, kleurrijk en humoristisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vanop de eerste rij heb je dit mooi in beeld gebracht. Vooral die foto met de schoenen en met de bootjes in het water springen er voor mij uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deinze op zijn sportiefst. Ik zou al moe worden van ernaar te kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi verslag van deze moeilijke discipline dan moet je een alround sportman of vrouw zijn

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!