dinsdag 14 juli 2020

art nouveau



Voor de trein huiswaarts die ik wou nemen zou ik te laat zijn
dus dan maar een latere 
 en zo had ik nog wat tijd over in Blankenberge 
 en dwaalde ik door wat straatjes dicht bij het station 


Daar kwam ik deze schitterende tegels tegen 
 Deze en nog veel meer kan je bewonderen als je de art nouveau wandelroute doet 
 Zo'n 8 jaar geleden deed ik die al eens maar veel weet ik er niet meer van 
 en zo kreeg ik heel veel zin die tocht nog eens over te doen
Wie weet trein ik binnenkort terug naar Blankenberge
om nog meer van dit moois te zien





18 opmerkingen:

  1. piep Dat lijkt me zeker de moeite om te doen , knappe foto’s knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend is deze stijl.
    Prachtige foto's/collage heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je inspireert me. Hoewel in mijn eigen stad ook veel Art Nouveau te ontdekken valt, bezoek ik ook eens Blankenberge? Een wandeling aan zee leuk meegenomen. Hoewel de drukte daar me blijft afschrikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi An.

    Dit is prachtig.
    Heel mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel van die details ontgaan de meeste bezoekers van Blankenberge.... ze zien alleen de winkeltjes hé. Knap in beeld gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hé die tegeltjes, heb er ook al een heel deel van gefotografeerd. Ze geeft ze alle glorie die ze toekomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, dat moet je zeker doen An, de zomer krijgt vast nog veel mooie dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh! zo schitterend! Ik dacht dat De Haan de plaats was voor dat soort prachtige art-nouveau.. maar in Blankenberge doen ze er klaarblijkelijk niet voor onder! En te weten dat ik al eens in Blankenberge was om de Tweedaagse er te wandelen, maar dan 's avonds te moe was om 'de stad' in te gaan..! ooh.. had ik dít toen geweten..! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even een testje of ik nu vanaf de laptop hier ook weer kan reageren. :-)

      Verwijderen
  9. Dat vind ik ook erg mooi en het zegt tevens wat zonder taal en zo gaf jij me je foto's ook weer een verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geweldig mooi An, wat konden mensen vroeger veel met weinig hé
    toffe serie
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Art Nouveau is een schitterende kunst stroming vind ik. De sierlijkheid ervan is ongeëvenaard !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Doordat jij zo goed kunt inzoomen, krijgen we extra goed beeld van de prachtige versieringen. Art nouveau is een mooie kunststroming. Machtig mooie foto's!
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. veel toeristen zullen daar geen oog voor hebben An

    gelukkig zijn er nog wat panden behouden

    knappe foto's

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 6de poging..., enkele dagjes later… Waarom wil dat pctje niet reageren...?!
    't Was weer(!) een ó zó mooi dagje...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wist niet dat er in Blankenberge zulke mooie huizen stonden.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!