zondag 5 juli 2020

zussie



M'n tjoolmaatje, 
 m'n steun en toeverlaat, m'n rots 
 ferme sterke vrolijke stralende madam, 
 m'n partner-in-crime, m'n zotte mie 
 m'n zelfverklaarde zussie
 
ze is niet meer 

Ze was al twee jaar in behandeling van een derde keer het K-monster
(2006, 2014, 2018) 
 hervallen eind juni en eerst het verdict van maximum 6 maanden gekregen
die vijf dagen later op 29 juni (haar verjaardag) al werd ingekort tot 2 maanden 
 Het werden nog 5 dagen
Chantal overleed zaterdagnamiddag 4 juli 
en werd nog net 63 jaar

Met haar durfde ik alles aan.
Onmogelijk te beschrijven hoe ik haar zal missen!
 Onze diepgaande gesprekken maar direct daarna weer zalig onnozel doen 
 Altijd de eerste om iets aan te vertellen 
 onze Messenger stond niet stil 
 van het onnozelste en grappigste tot onze kleine en grote zorgen, 
 onze twijfels, onze angsten... 
 Totaal verschillend, in alles,   
maar vol respect en begrip voor elkaar, nooit veroordelend
Niet enkel mooie woorden achteraf, 
we zegden het elkaar vaak genoeg gedurende al die jaren 

Ooit blogde ze, Chantal 
(nog voor dat ik blogde)
daarom eigenlijk wou ik dit op de blog zetten 
 voor diegene die haar gekend hebben, 
 al zijn er daar nog weinig van die bloggen denk ik 
 Toen was ze vooral gekend onder de naam Talleke en later nog Sakkerlien 
 Meerdere hebben haar grote verdriet gevolgd toen ze haar zoon verloor 
 Nu is ze verenigd met haar zoon en haar mama wie ze beide zo erg mistte 

 M'n zussie


Al die uitstapjes samen, 
gedurende 10 jaar sleurde ze me overal mee naar toe,
of ik haar
Tjoolen noemden we het 
want altijd deden we meer dan we van plan waren en aan konden 
 en sleepten ons toen nadien uitgeput terug naar de trein 
 Picknicken in de zon of de regen, strandwandelingen,
b&b aan zee en Brugge,
en op logement bij Walter (spijkerbed)
Nieuwjaarontbijten en doordeweeks, etentjes, 
soms eens winkelen, ...

Zoveel mooie herinneringen

Wat zal het nu stil zijn 





28 opmerkingen:

  1. Och An, dit valt zwaar.... ik heb geen woorden om je te troosten met dit enorme verlies, twee armen en een zoen ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel sterkte An, met dit grote verlies.
    Ja, ik weet nog van jullie logeerpartij bij Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och Tal toch.. tranen.. wat is dít nu snel gegaan.. niet te bevatten.

    Lieve An, héél veel sterkte.. en een dikke knuffel er bovenop! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. woe.24 ging ze gewoon op controle en de maandag lag ze in het ziekenhuis, de woe naar palliatieve, zo blij dat ik vrijdag op bezoek ging en niet uitstelde tot komende week
      dikke knuffel ook voor jou want jullie hebben ook wel een periode een mooie tijd gehad

      Verwijderen
    2. Ik ben opgelucht voor haar.. geen angst om het einde.. geen pijn meer.
      Maar jeetje, wat ging het uiteindelijk snel.. inderdaad maar goed dat je vrijdag nog geweest bent.
      Hou je goed hoor An.. ik weet hoe rottig het voelt.
      xxx

      Verwijderen
  4. piep zo een groot verlies... zo een “mooie madam” Troostknuffels...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kan je enkel veel moed wensen. een dierbare verliezen , is grote wonde (weet ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve An, hopelijk heb je afscheid kunnen nemen vrijdag. Ik weet dat ze veel voor je betekende. Zo oneerlijk hé. Je moederen nu je beste maatje. Ik leef met je mee. Woorden kunnen je op zulke momenten niet veel troost bieden. Een mega lieve knuffel van mij. Anneke W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze sliep de ganse tijd dat ik er was, heel even opende ze haar ogen en zei ik iets maar ze reageerde niet en sliep verder, zaterdag hoorde ik van haar schoonzus die vrijdag en zaterdag bij haar was dat ze wel beseft had dat ik er was, daar ben ik blij om
      Toen het verdict viel hebben we nog veel kunnen chatten maar we wisten niet dat het zo snel zou komen

      Verwijderen
  7. Ohh weet even niet wat ik zeggen moet An.
    Wat zul je haar missen.
    Wens je heel veel sterkte de komende tijd.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook mijn oogjes lopen vol, Antje-lief...
    Knuffel,
    Lies, x.
    @6de poging...? Weer heel moeilijk reageren...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat intens verdrietig.... veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat verdrietig voor je.
    Je steun en zusje te verliezen.
    Heel veel sterkte toegewenst met het verlies/gemis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vreselijk triest, ze was zo'n prachtige dame! Ze staat me nog duidelijk bij....En wat een gemis voor jou, lieve An.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. immens triest An

    veel sterkte gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve An, wat is dit verdrietig nieuws , wat me opvalt is dat jullie elkaar heel dikwijls hebben gezegd dat je van elkaar houd, geen spijt, geen schuldgevoelens van : had ik nog maar dit tegen haar gezegd en had ik toch nog maar eens langs geweest ..... zoals zovelen na het verlies van een geliefde jammer genoeg moeten zeggen ..... jij en je zus hebben die liefde volop gedeeld, tot het laatste toe .... wat jou mooie herinneringen nalaat .... Lieve An, ik wens je uit heel mijn hart veel sterkte en stuur je een gemeende warme steunknuffel xxx Liefs, Nikita xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve An,
    Een sterke band met je zus het was houden van.
    Iemand verliezen doet pijn,als een open wond.
    An wens je alle sterkte.
    In je verdriet komen toch de mooiste momenten.
    Herinneringen
    van veel liefs dat je deelde met je zus.

    sla een arm om je heen.
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve An,
    Een allerliefste vriendin moeten missen, is als de amputatie van een lichaamsdeel. Opeens functioneer je niet meer zoals voorheen. Uiteindelijk ontdek je dat ze voor altijd in je hart woont waar je elke herinnering met haar deelt. Maar voor die tijd is er verdriet, stil en peilloos diep verdriet.
    Gecondoleerd met het overlijden van je zussie Chantal. Ik wens je heel veel sterkte, moed en kracht.
    Een stille omhelzing ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi An.

    Gecondoleerd An.
    Wat een verdriet om iemand te verliezen.
    Het is een rotziekte zoveel strijd en dan toch het verliezen.
    Zoveel samen gedeeld, nooit zal iets meer hetzelfde zijn het verdriet is groot.

    Heel veel sterkte An.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd heel erg triest om iemand verliezen die je zo dierbaar was. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goh Fotorantje, hier schrik ik echt van. Talleke overleden. Ik herinner me haar nog zeer goed. Ze had destijds een superleuke blog. Ze was ongeveer even oud als ik. Ik was haar de laatste jaren jammer genoeg een beetje uit het oog verloren.
    Voor jou was ze duidelijk veel meer dan een blogvriendin. Ik leef met je mee en wens je veel sterkte toe, net als haar familie en iedereen die haar een warm hart toedroeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohhhhhh...... wat schrik ik hiervan.
    ik kende je zus niet maar als ik je zo lees dan heeft ze ook al een en ander meegemaakt en wat een verdriet heeft ze gekend. Nu herenigd met haar zoon en mama. ook voor jou hele veel verdriet Anneke en in gedachte sla ik even 2 armen om je heen. De tranen prikken want ik weet ook wat het is om een zus te verliezen.
    Heel veel kracht, sterkte en liefde Anneke 💕
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo erg An, ik leef met je mee, veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben net thuis gekomen van een reisje, dus even offline gebleven. En nu kom ik hier kijken.

    Jullie hadden een hechte vriendschap, zo mooi dat jullie dit mochten beleven, het grote verdriet is nu de tol die je moet betalen, Veel te, veel te jong, het voelt unfair, graag geef ik je een virtuele, warme omarming, want woorden schieten toch tekort.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Iemand die je dierbaar is verliezen... het zal altijd een deel van ons leven zijn, maar het kan héél hard aankomen... Het besef nadien, hoe klein en machteloos we zijn, hakt er stevig in. De tijd heelt alle wonden, zeggen ze... Maar ze zeggen zoveel hé ?
    Veel sterkte An 👍

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!