zaterdag 3 september 2022

bakken en braden



Wat een zomer hé
En hij is nog niet helemaal voorbij
't Is er eentje van bakken en braden
De zomer is niet meer mijn seizoen
Spieren en bindweefsel hebben het lastig
De energie ver te zoeken
Slapen nog moeilijker dan anders


De warmte was ook spelbreker voor uitstapjes
Soms werd een date afgezegd
Gelukkig konden Lies en ik wel naar Lissewege voor onze 7e editie 
En met haar vluchtte ik ook weg van de zon met een bezoek aan prachtige stadspaleizen
Gent kwam al een paar keer aan bod dit jaar
Maar het was wel wat te warm om met Joke door de serres met bizarre dingen te dwalen,
daar kregen we toch ferm last van vapeurkes 😉


Ondanks de warmte en de vermoeidheid moeten we in beweging blijven
en zo was ik vooral in de vroege ochtenden op wandel langs de Leie of naar het park
Soms was het zelfs dan al meer dan warm genoeg
Wat verlang ik toch naar die frisse bries in m'n gezicht
in plaats van een brandende zon
Je merkt het, ik ben  gewoon lastig van al die warmte 😉


Het was een zomer
waar ik plots op een mussenvergadering botste, 
maar die wilden geen pottenkijkers en vertrokken vliegensvlug

Een zomer waar er van alles door de lucht zweefde
en niet enkel op de balloonmeeting


Een zomer waar het gras rost uitsloeg en het water groener dan groen


waar eekhoorntjes zich bleven verschuilen tussen de vele bladeren


Nu ben ik klaar voor een frisse zonnige nazomer of herfst 😉
 



13 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig beeld van deze bloed hete zomer knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die mussenvergadering is weer zo'n héél speciale foto! Moooiiiii..., dat log!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allé heb je nu echt maar één postje gemaakt van die schutters!
    Maar voor geen geld ter wereld wil ik dit logje missen. De zomer is ook mijn seizoen niet meer. Ik val in dips, helaas en flauw 😅😉
    Nee te warm 🥵. En nog een week op komst. Hopelijk lukt het nog eens om op uitstap te gaan, straks moeten we het in de winter plannen 😂. Prachtige woorden en schitterende foto’s!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't Is té hè, deze zomer.. ik ben toch altijd al meer van de herfst geweest.. mooie zonnige herfstdagen, met die prachtige warme kleuren aan de bomen en een wat betere temperatuur.. kijk er nú al naar uit. :-) Wat niet wil zeggen dat ik de foto's hier niet ontzettend mooi vind..!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi blog, ja het was me wel een zomer..!
    Van mij mag het ook wel een beetje minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi An.

    Ook voor mij veel te heet deze weken.
    Maar je hebt toch nog mooie foto's kunnen maken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een zomer die we niet rap zullen vergeten. Je hebt hier mooie foto's bij geplaatst. Nu genieten van de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooi waar beeldend verhaal, maar voor jou dus echt afzien in de hitte.
    Maar genoten van je beelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik maak me op voor de herfst An.
    Ik ben wel klaar met die hitte nu:)
    Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een mooi overzicht An

    al viel het met de hitte niet altijd mee

    die "mussenvergadering" heeft hier mijn voorkeur

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie zomerfoto's zijn dit. Op het land en in de lucht. Dat extreem warme weer is ook niet mijn ding, Fotorantje. Nu maar hopen op een zacht nazomertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat mussenkoor is subliem!
    Ik heb deze zomer wel genoten van warm en zon. Hoewel soms te, maar toch liever dan regen en grijs;...

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!