dinsdag 30 augustus 2022

ze bleven maar komen


We zijn het weekend van 19-21 augustus
Ik weet het, ik loop wat achter, k ben dan ook niet meer van de rapste 😉
Nee dit is geen Canteclaerstoet, die hadden we al in mei.
Maar in dat weekend van augustus
waren er voor de eerste keer en waarschijnlijk ook enige keer
Europese Schuttersfeesten te Deinze
Drie avonden Duitse, Zwitserse schlagerbands, rock'n'roll, en nog meer
alles passeerde de revue en hoorde ik tot thuis, 
vooral op vrijdagavond/nacht was het vollen bak
Het is een driejaarlijks feest waarbij schutterijen, schutbroederschappen
en schuttersgilden uit verschillende landen elkaar ontmoeten.
Bij het EST gaat het, naast de strijd om de Europese konings- en prinsentitel,
ook om de persoonlijke ontmoeting van alle Europese schutters.
'Wedstrijden in het schieten, het trommelen, het vendelen
en het feestvieren versterken de onderlinge Europese banden en vriendschappen.'
En dat feestvieren hebben ze alleszins uitbundig gedaan
als ik zo hier en daar wat verhalen opvang over 's avonds 😀
Het was precies oktoberfest , prosit prosit 
De wedstrijden vinden ze zelf bijkomstig, 
het draait vooral om het verbroederen met collega's uit andere landen

Ik ging even curieuzeneuzen bij de schietstanden maar nam vooral op zondag foto's
Toen was er een optocht van 247 schuttersgilden en muziekkorpsen
met 6.000 deelnemers uit diverse Europese landen





Ze bleven maar komen
en om in de sfeer te blijven laat ik ze hier ook allemaal op één postje komen
Allé ja na een reeds grondige schifting van de foto's natuurlijk
Het duurde lang maar verveelde zeker niet
Volgend jaar is het ergens in Oostenrijk te doen









En na iets meer dan drie uur was de schone stoet uitgeblazen.
Voor wie er maar geen genoeg van krijgt die kan ook nog terecht bij blogger framework



12 opmerkingen:

  1. Amai, 'k blijf over en weer scrollen! Wat een belevenis! Toffe reportage maakte je weer!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, jij hebt prachtige foto's gemaakt van de stoet. Veel meer dan ik. Morgen heb ik er ook nog een paar. 't Was eigenlijk wel een mooie stoet hé ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt je ook goed vermaakt...!
    Prachtige foto's .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's Ann. Op vrijdagavond was er een kippevel moment toen.men de 11 vlaggen vd deelnemende landen hees. Bij elke vlag speelden ze de betreffende hymne en op hey einde het Europees volkslied

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. normaal was ik ook geweest maar na een dagje weg zag ik het niet meer zitten - euhm k zit me nu af te vragen wie je bent ;-)

      Verwijderen
  5. Dat was daar echt de moeite. Het leverde je in ieder geval heel mooie foto's op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi An.

    Dit is tof.
    Zo leuk en lekker vrolijk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtig evenement An

    en je maakte er een mooi en interessante reeks over

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk al je prachtige foto's op m'n gemakje bij gekeken.. 't was genieten.. óók van alle info, al blijft dat nu even nog niet zo goed hangen hehe.. heb het te druk! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow voor mij mochten er minder in een postje. Dat boenke boenke van de vrijdag was dus een slechte start maar op zondag!!! Dat zijn schitterende kostuums. Zéér mooie foto’s en genoten van die reeks, mooi. Volgend jaar ons valies naar Oostenrijk! 🇦🇹

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja maar k wou dezelfde sfeer van 't bleef maar duren weergeven

      Verwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!