donderdag 14 november 2019

trage wegen




We bewonderen nog even de mooie gerestaureerde duiventoren
op het domein Borgwal
en zetten dan onze wandeling in Vurste verder





Het is heerlijk wandelen langs de zalige trage wegen en dreefjes!




"De naam Vurste zal wellicht de verbastering zijn van het Latijnse 'forestum' (= woud)
en dus wijzen in de richting van een boskant t.o.v. lager gelegen, drassige Scheldeboorden."





We zoeken altijd een vlakke wandeling uit tot 5 km
zodat ik het toch zeker ook aan kan
en ons kent ons,
we lopen soms al eens graag een stukje verkeerd zodat het toch nog meer wordt 😉









En toen kwam nog een koetje en was het zondagnamiddagvertelselke uit 😊






14 opmerkingen:

  1. het is zalig meelopen met je, kan me zo voorstellen dat dit een wandeling is die in elk seizoen prachtig is,
    heerlijk An, ik heb waarlijk genoten
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is ook meer dan genoeg, 5km plus verkeerd lopen.. heb je de tijd om goed rond te kijken en mooie foto's te maken.. en daar genieten wij dan weer van mee! ;-)
    Die duiventoren is wel iets speciaals hè.. zag 'm al eens bij Fluwijn, maar heb verder nog nooit zoiets gezien.
    Zalige wandeling én onder een mooie blauwe lucht.. daar kunnen we dezer dagen alleen nog maar van dromen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi ! En een schoon kapelletje.
    'Trage wegen'... eerst speelde 'mijn woonst' hier door m'n kopje...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk An, zo mooi trage wegen! En de lage zon geeft alles een zachte glans...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een mooie wandeling en je hebt er fraaie foto's van gemaakt An

    die duiventoren valt me het meest op...

    ik zou niet zo meteen weten waar er nog een staat

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi An.

    Prachtige wandeling.
    Super mooi zijn je foto's
    Ik geniet hier echt van.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dan hadden jullie nog prachtig weer ook...Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn dat heerlijke paadjes om te bewandelen.
    Ik heb genoten van jullie kuier

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie wandeling, ook mooi vastgelegd.
    Leuk die koe:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie fotos An. Er zijn niet zoveel korte wandelingen, een km of 3 vind ik meestal al genoeg Fijn weekend. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb even lekker met je mee gewandels An ;-))
    Pracht foto's en wat een mooie wandelpaden.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supermooie foto's, Fotorantje, van het domein Borgwal en van die bijzondere duiventil en zo te zien hebben jullie vanaf daar een heerlijke wandeling gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had nog nooit van Vurste gehoord maar wat heb je prachtige foto;s gemaakt. Kan ook niet anders denk ik met zoveel moois onderweg. Prachtige natuurfoto's maar de bouwwerken zijn ook meer dan het aanzien waard. Prachtig gefotografeerd!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!