dinsdag 8 februari 2022

duidelijker

Op m'n zoveelste wandeling in de Brielmeersen zag ik in de verte terug de rietzanger zitten
Dit keer in de hoogte wat hem toch wat duidelijker zichtbaar maakte dan vorige keer

'De mannetjes klimmen tot in de top van een rietstengel
en voeren vaak een korte zangvlucht uit,
waarna ze als een parachute weer neerdalen.
De rietzanger heeft een wilde zang vol imitaties van andere vogels,
maar altijd herkenbaar aan het krassende karakter.'





update: volgens Klaproos/Dien zou dit de rietgors zijn
leuk toch, weer een andere soort die ik dus zag
Dankjewel Dien voor de aanvulling.



15 opmerkingen:

  1. Hoi An.

    Fantastische mooie foto's heb je gemaakt.
    Super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klasse foto's van de rietzanger An

    bijzonder mooi

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was die vorige dan een vrouwtje?.. ik meen kleurverschil te zien?
    Ik vond die vorige fotootjes ook al schitterend hoor.. jij bent gewoon een kei in dit soort natuurfoto's! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou kunnen, k had ook de indruk dat deze hier donkerder was
      Ofwel komt het door lichtinval

      Verwijderen
  4. Ola dat zijn super foto's! Mooi gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige foto's weer van je rietzanger. Hele mooie reeks.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende foto's ! Alsof de vogel daar speciaal voor jou was komen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie serie An, weer knap vastgelegd...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig hoe het diertje op je wacht, ik denk dat het een rietgors is an, klein verschil, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastisch mooi gekiekt. Hij wachtte op je en je kreeg een erg mooie ontvangst

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je vogel-fotografie vind ik heel goed !
    De achtergrond is heel zacht en stoort me nergens, de vogels én hun leef omgeving komen heel mooi op de voorgrond. Knap hoor !

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!