donderdag 24 februari 2022

na de stormen

Eunice maar vooral Franklin hebben serieus kot gehouden in Deinze
Veel mensen in de miserie met afgewaaide daken, roofing en wat weet ik al
Gelukkig geen gewonden
Hier bij mij naast het appartement een muurtje omgewaaid
t Was stilte na de stormen
toen ik woensdagochtend met bijna geen wind even ging kijken in de Brielmeersen
Daar was het overal een ravage, veel bomen waren gesneuveld, overal waar ik keek
De tuinman die ik sprak zei dat het nog nooit zo erg geweest was
Ze zullen daar nog veel werk hebben met verhakselen
Ik volgde enkel de verharde paden, tussen de bomen durfde ik nog niet
want wou geen tak op m'n hoofd krijgen



Te midden van de ravage hier boven zat eekhoorn ook beetje verbaasd te kijken 
 
 Hieronder een van 'm'n bankjes' geveld
Als je alle takken en bomen ziet liggen
is het maar duidelijk waarom parken en bossen gesloten worden bij stormweer



13 opmerkingen:

  1. Oh, wat is het bij jullie ook tekeer gegaan. Wat zonde van al dat groen hé?. Kijk maar uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhh maai god An, dat is inderdaad heftig... zie je de mens moet zich niet met de natuur bemoeien dat doet de natuur zelf wel, ik ben serieus van mening dat we alle natuur geweld aan onszelf te danken hebben, ja het bos kan ook na de storm nog gevaarlijk zijn, altijd uitkijken.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi An.

    Veel opgevallen ook bij jullie.
    Leuk dat eekhoorntje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op wandel zie ik ook wat de storm de natuur heeft aangedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat jammer van al die schade An

    indrukwekkend om dit te zien

    toch, maar uitkijken als je gaat wandelen

    prettige dag

    prettige ag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zooo.. het is bij jullie dus ook behóórlijk tekeer gegaan.. hier ook. In wat tuinen rondom zijn er flinke bomen gevallen.. sommige hebben schade aan de dakgoten veroorzaakt.. ik ga er nog over posten dit weekend. Ik zag gisteren dat er in het groen rondom de kinderboerderij en dat rond de begraafplaats, waar ik vorige week nog foto's maakte, héél veel bomen zijn omgegaan.. ook een paar beuken van het mooie beukenlaantje. Zó zonde. Die diertjes zouden zich toch ook wel goed schuil hebben moeten houden.. en wat bomen missen nu hè? Maar ze gaan uiteindelijk ook gewoon weer verder met hun leven.. ik zag de ooievaars op hun wiel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei wat een ravage, het ging ook wel tekeer An.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks de stormschade heeft je wandeling toch mooie foto's opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ravage heeft vooral die laatste storm aangericht. Toch nog maar oppassen wanneer je in de Brielmeersen gaat wandelen zelfs als die weer open is. Er kan nog altijd plots felle wind opsteken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, triest al die schade overal.
    Er moet nog veel werk gedaan worden.
    Voorzichtig blijven An.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eunice heeft mij ook liggen gehad, Fotorantje. In mijn tuin zijn ook bomen omgewaaid. Het eekhoorntje zit een beetje triestig naar de verwoestingen te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De storm heeft bij jullie lelijk huisgehouden zeg !
    De mooiste foto vind ik dat eekhoorntje...
    Dat beestje is duidelijk nog onder de indruk van het ruige weer !

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!