donderdag 10 februari 2022

verslaafd


De Brielmeersen, ja ik ben er beetje verslaafd aan
Het is dan ook zo gemakkelijk dichtbij
Een tien minuten wandelen van bij mij thuis
en ik kan genieten van 35 ha natuur

Je kan kiezen tussen de wandelpaden, de 'joggerspaden', 
de 'buitentoer' langs de leie, tussen de bomen..., eens die kant, eens de andere kant
Afwisseling genoeg
Alles ziet er momenteel wat grauw uit, behalve dan de nu bloeiende gele kornoelje




Ondertussen hadden twee kraaien ruzie met een eekhoorntje
ze hoopten de noot af te kunnen nemen maar eekhoorn won de schermutseling
Behalve eekhoorntjes, kleine vogels allerhande, veel reigers en ooievaars,
aalscholvers, eenden en insecten zitten er ook andere beestjes
zoals diverse kippensoorten, 2 pony's, 2 paarden, enkele ezels, schapen, geiten, hertjes


18 opmerkingen:

  1. Hoi An.

    Heerlijk als je zo dichtbij lekker van de natuur kunt genieten.
    Mooi gebied en leuk dat Eekhoorntje.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk an, zo'n gebied dichtbij is goud waard, dat vind de natuur ook en daarom krijg jij kornoelje :-)
    gaaf is íe hé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is dan ook wel een mooie omgeving want heb daar ook eens gewandeld.Al heb ik geen eekhoorn toen ontmoet.Je fotografie weer heel erg van genoten. Dank voor het posten en groetjes van mij erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan het best geloven dat daar wandelen een soort verslaving wordt. Ben er zelf al een paar keer gaan wandelen op doorreis naar le Pays de Collines. Remmen toe en daar even gaan wandelen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt me een heel gezonde verslaving hoor An, niks mis mee! :-)
    Ben blij dat ik van jouw verslaving mee mag genieten.. het zijn weer zalige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook zo'n beetje 'jouw' tuin, zonder 'm te moeten onderhouden...
    Leuk eekhoornverhaal!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar mag je met recht verslaafd aan zijn.
    Weer prachtige plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo fijn dat we altijd mee mogen lopen. Wat een feest als je zo dichtbij zo'n gevarieerd natuurgebied hebt.Heerlijke foto's om alles mee te kunnen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je foto's zijn elke keer weer betoverend mooi! Groetjes van Walter/ Gouda...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke uitloop heb jij.
    Zalig en komen al die mooie eekhoornfoto's vanuit die plek ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja alle eekhoorntjes en vogels enz zijn hier woonachtig 😊

      Verwijderen
  11. Ik waag een nieuwe poging. Mijn reactie smelt telkens als sneeuw voor de zon......
    Een prachtig natuurgebied in de omgeving is ook mijn droom. die eekhoorntjes zijn zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die kraaien toch An

    een knappe reeks over je eigen natuurgebied

    prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je woont echt wel in een mooie omgeving An !
    Je foto's van de eekhoorn zijn bijzonder schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een mooi gebied An en toch weer de eekhoorn, cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik weet niet hoe jij erin slaagt om die eekhoorntjes zo mooi op de foto te krijgen. Ik ben er onlangs ook geweest en er was geen eekhoorntje te bespeuren. Maar ja, de beestjes van de Brielmeersen kennen jou intussen al veel beter. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!