woensdag 28 augustus 2024

rondom

Daar bij die molen
Daar deden Joke en ik een rondje
Een rondje rondom de molen 😉
De Roomanmolen is een schitterend monument, gelegen in het hartje Waasland 
vlakbij de kerk van Sint-Pauwels te Sint-Gillis-Waas
Deze hoogste stenen windmolen van Vlaanderen
werd gebouwd in 1847 en is erkend als beschermd monument in 1956. 
De familie Rooman werd eigenaar in 1895, sindsdien wordt hij de Roomanmolen genoemd.




 




Voila, de molen vanuit diverse hoeken en kanten 😉
Wat we nog zagen is voor volgend postje


9 opmerkingen:

  1. Molens trekken ook steeds mijn aandacht. Dit is een hele mooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk rondje! We zagen hem in al zijn glorie. Mooie herinnering 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige molen.. en de hoogste van heel Vlaanderen! Ik vraag me wel af waar dat schoorsteentje voor diende.. was dat een bakhuisje erbij? lijkt me riskant, zo pal tegen de molen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De schoorsteen is een overblijfsel van een stoommachine die er ooit stond

      Verwijderen
    2. Oooh aha! dat had ik nooit kunnen bedenken. :-)

      Verwijderen
  4. Ohhh..., zo mooi, en leuk, op stap met Joke! Wahw..., helemaal anders dan je andere logjes. 'k Kijk uit naar 't vervolg!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker dan, zit ik de hele dag met dat liedje in mijn hoofd. Mijn dag kan dus niet meer stuk!
    Mooie serie van de oude molen, dat is wel even wat anders dan de tegenwoordige windmolens. Leuke detailfoto's, bv het verroeste slot.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een mooie reeks An

    zo'n aanbouw aan een molen lijkt me eerder zeldzaam


    groeten

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!