dinsdag 20 augustus 2024

van nieuw naar oud


Wachten op de trein in het vernieuwde deel van station Gent St-Pieters
En dan aankomen met de tram aan het gewezen tramhuis uit de belle-époquetijd in De Haan
Nee, de trein was niet plots veranderd in een tram 😄
De trein kwam aan in Oostende en daar namen we de tram
Maar het tramhuisje, toch wel stukken mooier vind ik (waarschijnlijk in het verkeerde tijdperk geboren)
Geklasseerd Engels-Normandisch vakwerk, gebouwd in 1902
'Net een filmdecor' zei Lies
En dat is het ook wel
De Haan met z'n prachtige hotels en huizen

Je kan er een erfgoedwandeling stappen maar die deden wij niet
Op enkele dagen na exact 10 jaar geleden volgde ik die wel
We zagen sowieso mooie huizen verschijnen




In 1933 verbleef Einstein even in De Haan.
Ook Hergé, geestelijke vader van Kuifje, kwam graag naar De Haan
Tijdens z'n vakanties tussen 1928 en 1948 verbleef hij meestal in het hotel 'Joli Bois'



Wij gaan eerst even lunchen...



10 opmerkingen:

  1. Een zoveelste genietdagje, Antje, 'k val wellicht in herhaling... t Was weer zóóó mooi!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel mooie dag maar we waren uitgeput hé, alles doet hier pijn, behalve dit log heb ik letterlijk niets gedaan

      Verwijderen
    2. @Knietje doet nog lelijk, maar heb nog een volle batterij! Wahw! Hompjes brood met échte boter sloten de dag fijn af...
      Lie(f)s.

      Verwijderen
    3. Amai volle batterij, ferme madam jij

      Verwijderen
  2. Oooh.. elke keer als ik foto's van De haan zie denk ik 'op de bucketlist!'.. hopelijk komt het er nog es van! Zó mooi allemaal daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt de moeite en er is dichtbij een camping weet ik 😉

      Verwijderen
  3. Ow wat een prachtige huizen en dat tramhuisje is een topper.
    Dit is wel een dagje afzien waard An, hopelijk ben je inmiddels uitgerust en klaar voor het volgende dagje leuke dingen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's. De Haan ken ik niet. Lijkt me een bezoek meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige gebouwen uit de" belle époque" periode An

    een logje naar mijn hart

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat we zoiets nog hebben aan onze kust is een wonder. Het heeft inderdaad soms wat weg van de Normandische huizen. Hopelijk blijft dit bewaard en blijven die bouwpromotoren er met hun pikkels af.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!