zaterdag 21 augustus 2021

ontdekken


In alle kamers van het museum voor volkskunde
is een schat aan oude voorwerpen te vinden
zoals ook tabaksproducten met kunstig gesneden pijpenkopjes

Die verkochten ze waarschijnlijk niet in de kruidenierswinkel
Gewoon wat sfeerbeelden

Lies en ik hadden ogen te kort
We bleven maar dingen ontdekken
Iedereen die na ons binnengekomen was, was al lang terug weg
Maar wij hadden nu toch ook wel onze lunch weer verdiend
en prevelden nog een gebedje zodat we terug wat energie kregen


ps: bij sommige 'wordpress'-bloggers (o.a. Natuurfreak) komt m'n reactie ergens terecht in 'space', 
kijken jullie even in de spam?




11 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien.. sommige dingen roepen herinneringen op.. andere zijn van veel vroeger tijden denk ik! :-)
    Zo samen op ontdekkingsreis in zo'n interessant museum.. tja, dat kost tijd! Dan moeten de batterijtjes weer even opgeladen worden.. logisch! :-P

    Volgens mij zijn ze bij mij wel doorgekomen, je reacties.. maar ik hou het in de gaten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs je foto’s zijn een belevenis!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie verzameling...!
    Kan me voorstellen dat je ogen te kort kwam.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi An.

    Ik word hier heel blij van.
    Heerlijk die oude dingen uit het verleden.
    Die pijpen vind ik echt super.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je er weer een schitterend beeld van neergezet. Veel van die dingen ken ik nog van vroeger. Dat zal een leuk dagje uit voor jullie geweest zijn. Ik blijf de spam na kijken hoor De laatste tijd moet ik je niet meer uit sde spam opvissen maar blijf het constant in de gaten houden.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vreemd, m'n laatste reacties zijn gewoon niet doorgekomen dan

      Verwijderen
  6. Van genoten An.
    Hier zou ik ook heel wat tijd door kunnen brengen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een fraai nostalgisch logje An

    ze hebben de pijp daar niet aan Maarten gegeven

    prettige zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh die pijpjes!! En die prachtige stoof, zo eentje had mijn oma ook. En de kannen die nu prachtig retro zijn. Heel mooi daar, dat onthoud ik! Dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een gezellig museum waarin je wat in de tijd terug keert. Het staat op het to do lijstje om er nog eens naar toe te gaan. Je hebt er erg mooi weergegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die Leuvense stoof !! Bij mijn grootmoeder stond vroeger identiek dezelfde !De heerlijke warmte die daar uit kwam ben ik nooit vergeten :-)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!