maandag 16 augustus 2021

slenteren

 


Voor en na ons bezoek aan het begijnhof
dwaalden we door de straten van Kortrijk
waar we natuurlijk de Broeltorens zagen



We slenterden door de winkelstraten, 
en daar ergens tussen ligt het Baggaertshof verscholen

Het Baggaertshof werd opgericht in 1638 door Joossine Baggaert
die er 13 huisjes inrichtte voor behoeftige vrouwen.
Deze huisjes staan samen met de kapel
opgesteld rond een rechthoekige binnenkoer
waar een kruidentuin werd aangelegd
met meer dan 200 verschillende soorten kruiden.


Wij werden moe, hadden het te warm 
en wilden enkel nog ergens gezellig zitten,
de hoogste tijd voor...


En dat vonden we bij Lord Nelson
waar we bleven zitten tot het tijd was voor onze trein huiswaarts
Lies en ik hadden weer ons best gedaan
met stappen zetten en ook wel met kracht op doen hé  😇
Wat een schitterende dag was het





11 opmerkingen:

  1. Piep dat was weer genieten en de pannekoek ziet er heerlijk uit knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk te lezen en te zien.
    Smullen dat doen jullie ook wel:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat hof met de dertien huisjes is wel een bezoekje waard.
    Zoveel lekkere dingen om kracht op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie plaatjes, flinke stappen en lekker smullen, wat wil een mens nog meer.
    Weer goed gedaan dames...!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verrassend mooi uitstapje met een zeer lekker en uitnodigend smuleinde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh.. in Dordt zijn het dus allemáál van dat soort hofjes.. voor behoeftige en/of oude vrouwen (óf mannen).. wist niet dat jullie die in BE ook kenden. Maar ja dus.
    Prachtige foto's weer zeg.. die Broeltorens ken ik dus ook. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zoveelste dagje met jou, om niet te vergeten...!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dank om me rond te leiden in mijn stad. mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi An.

    Prachtige foto's.
    Wat is het daar mooi en vooral zo lekker rustig.
    Top.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De tweede foto in dit leuke logje vind ik met stip de beste foto van allemaal. De bloemen op de voorgrond geven een heel mooie diepte aan de gebouwen op de achtergrond. Dat jullie lekker eten goed kunnen waarderen... dat weten we ondertussen ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb lang geleden gestudeerd in Kortrijk en liep dikwijls eens door het Begijnhof als ik een moeilijke dag achter de rug had en zocht ook af en toe de stilte van de nabijgelegen kerk op. Op een dag kwam de pastoor naast me zitten en vroeg of ik ergens problemen had. Ik keek hem verwonderd aan en zei dat ik hier de nodige rust vond na weer eens problemen met een studiemeesteres( die nota bene jonger was dan ik en haar gezag op een onrechtvaardige manier wilde doen gelden). Dat botste!! Kom gerust hier binnen zoveel als je nodig hebt ,zei de priester. Ik heb dit voorval nooit vergeten.
    Ik moet dringend eens terug naar deze stad!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je op bezoek kwam!
bedankt om te reageren!